اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
خانه / برند / ثبت برند در ترکیه

ثبت برند در ترکیه

مقاله ای که امروز می خواهیم برای شما مورد بررسی قرار دهیم راجع به ثبت برند در ترکیه است در این مقاله علاوه بر این موضوع به نحوه ثبت برند در ترکیه بخصوص ثبت برند پوشاک در ترکیه، مدارک لازم و معرفی ترکیه می پردازیم پس با ما همراه باشید.

ثبت برند در ترکیه
ثبت برند در ترکیه

چرا ترکیه

ترکیه کشوری مستطیل مانند است که وسعت آن به ۷۸۳۵۶۲ کیلومتر مربع می رسد. وضعیت جغرافیایی ترکیه به گونه ای است که بسیاری از کشورها از جمله ایران با آن صادرات و واردات می کنند. یکی از فاکتورهایی که موجب محبوبیت ترکیه شده آب و هوا و مکان دیدنی آن است به همین جهت سالیانه افراد زیادی از سراسر دنیا برای گشت و گذار به ترکیه سفر می کنند. ترکیه کشوری تقریبا پر باران و کوهستانی به شمار می رود.
چیزی بالغ بر ۹۷ درصد از جمعیت آن مسلمان هستند که ۱۵ درصد سنی و ۲۵ درصد از این میزان علوی می باشند. شاید برایتان جالب باشد که ترکیه با وجود لائیک بودن اما هنوز اعیادی مثل قربان و فطر را تعطیل اعلام می کنند این نشان از پایبند بودن به دین اسلام است.
جاذبه های گردشگری ترکیه
همانطور که گفتیم ترکیه مکان های دیدنی بسیاری دارد که به ذکر مواردی از آن می پردازیم:
oکاخ چراغان استانبول
oمسجد سلطان احمد استانبول
oمنطقه جنگلی دریای سیاه
oهفت برج یدیکوله استانبول
oنطقه تجاری لونت در استانبول
oصومعه سوملا در ترابوزان
oجزیره بیوک آدا (پرنسس)
oروملی حصار (قلعه رومی) استانبول
oکاخ های دلما باغچه
oموزه هنرهای اسلامی استانبول
oمسجد سلطان سلیم در ادیرنه

تعریف برند

به هر نوع علامتی که روی محصولات یک شرکت استفاده می شود برند می گویند این برند می تواند یک نشانه، حرف، علامت یا ترکیبی از این موارد باشد. در واقع هدف اصلی از طراحی برندها متمایز کردن محصولات شرکت ها با یکدیگر است. علامت های تجاری برای افراد معانی مختلفی به همراه دارد مثلا برای مصرف کنندگان نمادی از کیفیت است در حالیکه همان برند برای تولید کننده مبنای مزیت رقابتی تعبیر می شود.

نحوه ثبت برند در ترکیه

اشخاص حقیقی و حقوقی که در مجاورت کشور ترکیه موسسات تجاری و صنعتی دارند، می توانند برای ثبت برند خود اقدامات لازم را انجام دهند به غیر از آن ها اشخاصی از نظر موافقتنامه سازمان تجارت جهانی، کنوانسیون پاریس و برن دارای حقوق خاصی هستند نیز می توانند برند خود را در ترکیه به ثبت رسانند.

دو راه برای ثبت علامت تجاری در ترکیه وجود دارد که به شرح زیر است:

استفاده از سیستم مادرید:

ثبت کردن برند در سیستم مادرید اینگونه است که در کشورهای عضو کنوانسیون می توان برند مد نظر را به ثبت رساند. البته برای انجام این کار باید هزینه های مربوط به آن را پرداخت. ۸۵ عضو از کشورهای دنیا در سیستم مادرید حضور دارند که برای ثبت برند در هر یک از این کشورها تنها می توان از طریق دفاتر مالکیت معنوی ثبت برند خود را انجام دهند.

به موسسه ثبت اختراع ترکیه بطور مسقیم درخواست دهید:

روش دوم برای ثبت برند در ترکیه از طریق درخواست مستقیم صورت می گیرد، پس از آن که متقاضی درخواست خود را ثبت کرد موسسه ثبت اختراع نیز به بررسی برندها می پردازد در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد درخواست مورد نظر منتشر خواهد شد، در ایران انتشار درخواست ها در روزنامه های رسمی صورت می گیرد اما در ترکیه انتشار آگهی ها در بولتمن های رسمی ماهانه انجام می شود، اشخاص ثالث مجازند تا ۳ ماه پس از انتشار بولتن اعتراضات خود را اعلام کنند در صورتی که در این مورد اعتراضی ثبت نشده باشد، برند مذکور ثبت خواهد شد پس از گذشت این مراحل حالا نوبت به چاپ و انتشار برند در روزنامه رسمی علائم تجاری است.

مدارک لازم برای ثبت برند در ترکیه

از آن جایی که متقاضیان برای ثبت برند می توانستند از دو طریق اقدام کنند در نتیجه مدارک لازم برای ثبت هر یک نیز با دیگری متفاوت خواهد بود مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به شرح زیر است:

مدارک لازم برای ثبت برند در سیستم مادرید:

  • ارائه کپی از مدارک هویتی متقاضی یا مدیران شرکت که با اصل آن برابر شده باشد.
  • ارائه فرم محاسبه هزینه ها
  • در صورتی که وکیل اقدامات مربوط به ثبت را انجام می دهد، ارائه وکالتنامه الزامی است.
  • ارائه فرم درخواست که به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی ترجمه شده است.
  • ارائه رسید پرداخت مربوط به بررسی های اظهارنامه بین المللی
  • ارائه اظهارنامه ای به زبان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی ترجمه شده است.
  • ارائه فرم محاسبه هزینه ها

مدارک لازم درصورت استفاده از موسسه ثبت علائم تجاری ترکیه

oدر صورتی که وکیل اقدامات مربوط به ثبت را انجام می دهد، ارائه وکالتنامه الزامی است.
oارائه ترجمه و کپی از پاسپورت مدیر شرکت متقاضی و یا خود متقاضی ( برای ثبت شرکت در ترکیه کلیک کنید )
oارائه تقاضانامه ای که به زبان ترکی ترجمه شده
oارائه اظهارنامه ای که به زبان ترکی ترجمه شده
oدر صورتی که برند مورد نظر قبلا در ایران ثبت شده، باید از برند مذکور کپی ارائه شود.
oارائه عکس و مشخصات برند مورد نظر

درباره ی Admin

دیدگاهتان را بنویسید


ثبت شرکت هزینه ثبت شرکت اخذ کد اقتصادی ثبت شرکت مسئولیت محدود ثبت شرکت استعلام برند ثبت شرکت بازرگانی ثبت شرکت در اصفهان